Guggenkögele (1886m) és Kreuzjöchlsee

Szerkesztés - 2018-08-23 06:19:22 - Címkék: Túrák, Ausztria, kilátás, , felvonó, Tirol, magashegy
Nehézség:
Látvány:
Élmény:

2018. augusztus 23.

Az előrejelzések alapján nem mentünk a vízeséshez, hanem kipróbáltuk a mi falunk felvonóját. A középső állomáson elég volt a kabinban maradni és átraktak minket kabinostól a másik kötélre. Néhány perc alatt 1000m-rel fentebb és 3km-re távolabb voltunk. Olyan ez, mint valami varázslat, az ember hirtelen fent találja magát ott, ahova egyébként csak komoly izzadás után jutna. Ettől persze rögtön kedve támad még feljebb menni, hogy a túrázáshoz tartozó izzadást pótolja.A névnaposnak kiváltságai vannak, ami sokkal királyabb, mint a torta vagy ajándéktárgy. Nekem ma szuper kiváltság jutott, először túrázni mentünk és csak utána segítettünk megtalálni az elveszett mormotakölyköt (gyerektúra játszóterekkel)
Szóval elsétáltunk egy tóhoz. Pont olyan volt, mint amikor a filmekben túltolják az alpesi tájat. Tehenek közt sétáltunk, források vizével hűtöttük magunkat és közben minden irányban gyönyörű hegyeket láttunk. A tó felett volt egy kis kápolna, az a rész már tényleg annyira hibátlanul szép volt, hogy befért volna a Muzsika hangjába. Nagyon sokat fotóztunk, főleg az emelkedőkön. Az "apa, ez szerintem nagyon szép" jelentése: "apa, ha nem akarod, hogy nyávogjak, most megállsz és szép _lassan_ lefotózod azt a völgyet huszadjára is".
Ebédre visszatértünk a felvonó felső állomásához. Tiroli nemtommit kértem és szuper választás volt. A többiek nem mertek tovább kísérletezni, rántott húst és hasonlókat rendeltek, aztán irigykedve nézték a serpenyős kajakölteményem. Adtam nekik belőle, de csak azért, hogy még jobban irigykedjenek. ;)
Ebéd után adtunk a gyerekeknek a tiroli hegymászó-gyerekek kapudrogjából. Ravasz osztrák apukák kitalálták, hogy ha mormota nyomokat festenek a kövekre, és kiraknak pár hintát meg faragott állatot egy kis történettel, akkor a kölykök örömmel felmásznak bárhova, a legnagyobb hegyek tetejére is. 1886m magasra mentünk fel egy helyenként kitett és láncokkal biztosított ösvényen, hogy megnézzük nincs-e a kis mormota a sas fogságában. (nem volt) Persze nem bántam, mert így tovább gyönyörködhettem a kilátásban, ráadásul Orsival se kellett vitázni, hiszen ez egy gyerektúra, nem durva, ez az 800 méteres szakadék gyerekbarát. :)
Eljutottunk egy újabb hüttébe, ahol íróból készült turmixot ittam. Ebben még utólag is bizonytalan vagyok, mert az íróról borzalmas gyermekkori emlékeim vannak, ez meg finom volt. Szóval a Buttermilch finom, az író meg rossz, de a szótárak szerint a Buttermilch magyarul író. Itt minden menedékházban árulják, több túrázót láttam, aki ezt itta sör helyett és mindegyik boldog arcot vágott. Lehet, hogy 30 év alatt megváltozott az íze?
Délután jöttek a felhők, ezért lejöttünk a hegyről és megtartottuk a búcsúbulit a szálláson.