Nehézség:

Puttonyka sétálója

Puttonyka sétálója a 13. sétáló az országban. Ezen a képen az Egri vár részlete látható Magyarországon, Eger városában. A vár hatalmas, masszív kőfalai kitűnően megőrizték középkori karakterüket. A háttérben, a falakon túl, az egri városkép egy részlete látható

Għajn Ħadid Beach

Az év első napján jól sikerült a reggeli utáni sétánk. Naplementére már a végére is értünk. :) A "Għajn Ħadid" Máltai nyelven vasöböl jelentéssel bírhat, ami arra utalhat, hogy talán a hely egykoriban vasércbányászattal volt összefüggésben vagy a közelben találhat

Törökbálint - Diósd

Egy modern buszkészülékkel jártunk a minecraft főgonosz főhadiszállásánál, majd átértünk a párhuzamos világba, ahol padból jön a delej meg a wifi. Magyarul átbuszoztunk Törökbálintra, hogy a kilátó és Dió Döme érintésével megérkezzünk a konyhaasztalon várakozó sztrap

Leitevatnet

Nagyon fárasztó úgy túrázni, hogy közben folyamatosan mondogatod, hogy hűűű, aztaaa, óóóó. Itt viszont nem lehet másképp, mert valahogy mindig mondani kell. Persze lehet szofisztikáltabban is, folyamatosan jelzőket keresve, de az még nagyobb kognitív terhelés. Szóval én csak ú

Krokbua

Ülünk a tó partján és a hátam mögött gázpalack szisszen. Egy 3 generációs család van mögöttünk, apuka mobil főzőt szerel össze, anyuka a frissen szedett áfonyát töri össze kanállal és kevergeti cukorral. A legnagyobb gyereke feladata az áfonya kóstolgatása. Nagymama csití

Store Mosse

A Store Mosse nemzeti parkban volt egy házikó, ahol bemutatnak mindent, amit a lápról tudni kell. A bejáratnál le kell venni a cipőt és felvenni egy helyi papucsot. Belépő nincs, adakozni lehet. (A wc természetesen közös és tükrös.) Gyerekbarát módon mindent lehet taperolni, kipró

Lund

Kipróbáltam milyen laparoszkópos műtétet végezni. Hosszas küzdéssel sikerült behúzni a kötelet a lyukba, de közben párszor átszúrtam a szomszédos szerveket. Orsi ultrahangos vizsgálatot végzett egy vizes flakonon. A gyerekek részecskét gyorsítottak. Végül mindnyájan végig m

Silberklamm

Rövid szurdokvölgy, sok vízzel és elszánt klettersteig rajongókkal. A Silberklamm egy természeti látványosság és turistacélpont, amely lenyűgöző szurdokvölgy formájában mutatkozik meg Ausztriában, ahol az ilyen típusú geológiai képződmények gyakoriak. A név, ami magya

Zirkelstein

Az Elba túlsó partjáról is megnéztük a kedvenc szikláinkat. A Zirkelstein egy körülbelül 20 méter magas sziklaképződmény, mely Németországban található, a Cseh- Svájci Nemzeti Parkban. A szikla híres a lenyűgöző kilátásáról, mely a környező hegyekre és völgyekre ny

Ostrava Zoo

Az ostravai állatkert hatalmas, nagy távolságok vannak az állatok között, szóval komoly sétára készüljetek.

Prelog

Veszélyes dolog a metrikákban vakon bízni. Szállás kapcsán alapvetően két dolgot szoktam nézni: az árát és az értékelések átlagát. A mostani szállásunk mindkét mutató alapján kiemelkedően jó a környék többi szállásához képest. Viszont egyik számból sem derült ki, ho

Vörös-szakadék (Râpa Roşie)

A Vörös-szakadék (lásd még Román Grand Canyon) élőben sokkal szebb és sokkal-sokkal csúszósabb, mint fotókon. Meglepően sokáig tartott lejönni és a gyerekek csendesre fáradták magukat.

Tordai-hasadék (Cheile Turzii)

A Tordai-hasadékban találkoztunk több emberrel és néhány kóborkutyával. A kutyák először elég ijesztőek voltak, de idővel kiderült, hogy ők csak nagyon elkötelezett túravezetők.
Tovább...

Révi-szoros (Cheile Vadu Crişului)

Volt, aki babakocsival jött, mások ijedten szorították a láncot. Egy fickó főtt kukoricát árult az erdőben. A vasúti alagúton keresztül megy a túraútvonal.

Tököli kör

Battán jár a komp, így egy nagyon kellemes kört lehet tekerni.

Lamboth-ház

Régen, amikor még Egerben laktam, ez volt a tipikus levegőzésem. Azóta eltelt bő 20 év, megépült a kerékpárút, jobb a bicajom is, cserében viszont messzire költöztem. Így aztán ritkán adódik lehetőség a nosztalgiázásra, de most megvolt és nagyon jó volt! :)